Forum dyskusyjne

Przejdź na główną stronę serwisu

Ogłoszenie

Drodzy Forowicze, dbajmy o porządek na naszym forum! Bardzo prosimy, aby nie pisać tytułów wątków w całości wielkimi literami. Wszelkie nowe wątki, które takie tytuły będą miały, będą bez względu na treść usuwane. Dziękujemy za zrozumienie :-)

#1 18-11-2010 19:20:56

WAE 606B
Użytkownik
Od: Miasto Warchołów
Zarejestrowany: 08-10-2010
Posty: 31

Śmierć FSO

Co myslicie i w jakich okolicznosciach sie dowiedzieliscie o upadku FSO? Ja juz dawno wiedzialem ze fabryka chyli sie ku upadkowi lecz w piatek obejrzalem na youtubie ten film http://www.youtube.com/watch?v=00DNbx_o3VQ i w opisie przeczytalem ze 6 11 bedzie stypa pod brama zakladu lecz nie wiedzialem ze na taka skale dopiero w poniedzialek 7 obejrzalem w raporcie turbo materrial z pod bram i wywiad m in z Włodzimierzem Selem a pozniej byly legendy prl ktore jeszcze bardziej mnie dobily w nich bylo o zlomowiskach i parkingach policyjnych gdzie pokazali zlomowanie FSO Poloneza Caro po tym nie moglem dojsc do siebie

ps. zazwyczaj jak pisze to jestem przyzwyczajony do pisania wszystkiego z malej ale tu wypadaloby z szacunku nazwy wlasne napisac z duzej


Spowodu zabraknięcia towaru spszedasz wszczymana

Offline

 

#2 18-11-2010 21:23:40

bokser
Użytkownik
Od: Warszawa
Zarejestrowany: 19-08-2010
Posty: 41

Re: Śmierć FSO

Moim zdaniem jedną z największych porażek współczesnej Polski jest to, że nie mamy swojej marki samochodu. Czesi zachowali Skodę, Rumuni Dacię, Serbowie Zastavę, a u nas mimo bogatych tradycji wszystko sprzedaliśmy Włochom, Niemcom, Francuzom, Koreańczykom, Ukraińcom itd. Dopuszczenie do upadku FSO to już totalna kompromitacja.

Offline

 

#3 18-11-2010 21:43:29

WAE 606B
Użytkownik
Od: Miasto Warchołów
Zarejestrowany: 08-10-2010
Posty: 31

Re: Śmierć FSO

tak naprawde z marek ktore podales to wszystkie (oprocz skody) wrocily do swych licencjonodawcow dacia do renault a zastawa do fiata i jescze lada ktora jest sama i niezle sie trzyma dobrze ze chociarz fsm i obrfsm ( osrodek badawczo rozwojowy dla fabryki samochodow malolitrazowych Bosmal) chronia naszego honoru produkujac co prawda nie nasze ale zawsze cos fiaty pandy 2 fiaty 500 i lancie ypsilon 3 miejmy nadzieje ze kochane FSO odzyje i w ostatniej chwili pojawi sie jakis inwestor chociaz szansa jest 1%


Spowodu zabraknięcia towaru spszedasz wszczymana

Offline

 

#4 18-11-2010 21:45:19

Piorun
Użytkownik
Od: Pomorze
Zarejestrowany: 31-10-2006
Posty: 663

Re: Śmierć FSO

No dobra kompromitacja ale czyja ??? Wydaje mi się, że państwa! Dobry inwestor, z Niemiec albo jeszcze lepiej z Japonii postawiłby ten zakład na nogi, no ale my wybraliśmy Koreańczyków... Pełna, uczciwa prywatyzacja na początku lat 90-tych oraz dobry inwestor, a historia potoczyła by się inaczej...


Pani Katarzyno... Wszystko pójdzie w zapomnienie, nawet premia jeszcze poleci, tylko trzeba załatwić ten egzamin dla syna.
Jak to załatwić ?

Offline

 

#5 18-11-2010 22:20:04

WRC
Użytkownik
Od: KRK
Zarejestrowany: 03-09-2006
Posty: 1072

Re: Śmierć FSO

to fso upadlo ??? pierwsze slysze. a podobno chevrolety caly czas tam robia, wiec chyba jakso zyje

Ostatnio edytowany przez WRC (18-11-2010 22:23:39)

Offline

 

#6 18-11-2010 22:22:55

WRC
Użytkownik
Od: KRK
Zarejestrowany: 03-09-2006
Posty: 1072

Re: Śmierć FSO

bokser :

Moim zdaniem jedną z największych porażek współczesnej Polski jest to, że nie mamy swojej marki samochodu. Czesi zachowali Skodę, Rumuni Dacię, Serbowie Zastavę, a u nas mimo bogatych tradycji wszystko sprzedaliśmy Włochom, Niemcom, Francuzom, Koreańczykom, Ukraińcom itd. Dopuszczenie do upadku FSO to już totalna kompromitacja.

alez mamy polskie marki !!! terenowka honker, i sportowy leopard, ktorym jezdzi podobno sam krol szwecji !!!
wiec tragicznie nie jest, ale zle jest

Offline

 

#7 19-11-2010 07:12:57

WAE 606B
Użytkownik
Od: Miasto Warchołów
Zarejestrowany: 08-10-2010
Posty: 31

Re: Śmierć FSO

WRC :

to fso upadlo ??? pierwsze slysze. a podobno chevrolety caly czas tam robia, wiec chyba jakso zyje

to prawda ale tylko do marca i nie wiadomo co dalej


Spowodu zabraknięcia towaru spszedasz wszczymana

Offline

 

#8 08-12-2010 20:37:27

Kuśmider Zenon
Użytkownik
Zarejestrowany: 30-08-2009
Posty: 23

Re: Śmierć FSO

Balcerowicz wmówil polakom że to wszystko było be
Sprzedali na zachód lub oddali za bezcen.
Popatrzmy na diorę gdzie chcieli produkować i nie dawali się
tam był technikum elektroniczno-radiowe
masa ludzi
dobry sprzęt
a jednak udupili


-Przyjedź pan wieczrem to wejdzie reszta
-akurat, a jak mi jakiś pożar wybuchnie... myśl pan myśl pan troche
[img=http://game.khanwars.pl/signatures/pl/world_5/60406.jpg][/img]

Offline

 

#9 09-12-2010 19:17:54

Piorun
Użytkownik
Od: Pomorze
Zarejestrowany: 31-10-2006
Posty: 663

Re: Śmierć FSO

Kuśmider Zenon :

Balcerowicz wmówil polakom że to wszystko było be
Sprzedali na zachód lub oddali za bezcen.
Popatrzmy na diorę gdzie chcieli produkować i nie dawali się
tam był technikum elektroniczno-radiowe
masa ludzi
dobry sprzęt
a jednak udupili

Nie wytrzymali konkurencji z zachodnimi i dalekowschodnimi firmami produkującymi sprzęt elektroniczny.


Pani Katarzyno... Wszystko pójdzie w zapomnienie, nawet premia jeszcze poleci, tylko trzeba załatwić ten egzamin dla syna.
Jak to załatwić ?

Offline

 

#10 22-02-2011 08:30:04

WAE 606B
Użytkownik
Od: Miasto Warchołów
Zarejestrowany: 08-10-2010
Posty: 31

Re: Śmierć FSO

wypada tylko odmowic "wieczny odpoczynek racz FSO dać panie..." dziś zjezdza ostatni chevrolet aveo dziekujemy zwiazkom zawodowym za zniszczenie tak wspanialej fabryki zamiast vw chcielisce daewoo to teraz macie mozecie sobie palic opony przed sejmem


Spowodu zabraknięcia towaru spszedasz wszczymana

Offline

 

#11 22-02-2011 18:29:13

Jordan
Użytkownik
Zarejestrowany: 03-09-2006
Posty: 730

Re: Śmierć FSO

U nas po upadku komuny zakłady padają jak muchy. FSO i tak utrzymało się długo [']

Offline

 

#12 22-02-2011 22:29:02

Phinek
Użytkownik
Od: Warszawa Jelonki
Zarejestrowany: 01-09-2010
Posty: 78
WWW

Re: Śmierć FSO

Bo za komuny były zakłady budowane wedle następujących wytycznych:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … Fz8#t=285s

Kto normalny buduje fabrykę silników okrętowych z dala od morza (Poznań) Hutę z dala od rudy i węgla (prawdziwie piastowskie miasto Stetin)... itd...

Jest jeszcze wiele zakładów, które musi upaść, bo ich bezsens występuje od chwili wmurowania kamienia węgielnego.

Offline

 

#13 22-02-2011 23:22:41

Jordan
Użytkownik
Zarejestrowany: 03-09-2006
Posty: 730

Re: Śmierć FSO

Piszesz farmazony typowe dla wyznawców Balcerowicza.
Gdyby to był jedyny klucz wg którego upadają zakłady to byłoby naprawdę super.
i krytykując umiejscowienie huty w Szczecinie się tylko kompromitujesz bo tak się składa że to Niemcy ją tam umieściły. Zakłady Cegielskiego to też tradycja siegająca czasów przed wojennych więc co ma piernik do wiatraka ?

Offline

 

#14 23-02-2011 00:02:01

Phinek
Użytkownik
Od: Warszawa Jelonki
Zarejestrowany: 01-09-2010
Posty: 78
WWW

Re: Śmierć FSO

Cegielski to ma tradycje ... w robieniu sprzętu rolniczego, a nie silników okrętowych.

Za komuny zniszczono dorobek PZInż, zniweczono pomysły prof. Ebermana zaś Czochralskiego wypieprzono z Politechniki...

Efekt jest taki, że zamiast poprawiać swoje konstrukcje kupowaliśmy obce licencje.
Przedwojenne silniki o mocy do 300 KM nie miały przez długi czas sobie równych (silniki Ebermana)
Zaś metoda Czochralskiego cały świat produkuje monokryształy jako materiał do procesorów...

Jest jeszcze wiele komunistycznego zła, które na nas ciąży.

PS. FSO i Huta Warszawa miały sprawić by Warszawa była bardziej robotnicza, tak samo jak Nowa Huta pod Krakowem.

Offline

 

#15 23-02-2011 10:35:55

WAE 606B
Użytkownik
Od: Miasto Warchołów
Zarejestrowany: 08-10-2010
Posty: 31

Re: Śmierć FSO

Phinek :

Efekt jest taki, że zamiast poprawiać swoje konstrukcje kupowaliśmy obce licencje.

Musielismy bo po primo nie było nas stać na wprowadzenie własnych konstrukcji secondo nawet jakby kasa sie znalazła to by nam ruskie zabroniły (kochany wielki brat) tak jak chociażby było z polskim fiatem 125p nie pozwolili nam bo bysmy mieli lepsze auto od ich lady


Spowodu zabraknięcia towaru spszedasz wszczymana

Offline

 

#16 23-02-2011 19:27:03

Phinek
Użytkownik
Od: Warszawa Jelonki
Zarejestrowany: 01-09-2010
Posty: 78
WWW

Re: Śmierć FSO

Kasa to by się znalazła... choćby ciągniki U były tańsze do wdrożenia niż licencyjne MF

Problem był po stronie "Wielkiego Brata"

Offline

 

#17 23-02-2011 23:46:11

Ceglarek
Użytkownik
Od: Poznań
Zarejestrowany: 30-03-2009
Posty: 190

Re: Śmierć FSO


Serce mnie boli jak to się miesza z żółtą

Offline

 

#18 24-02-2011 03:35:38

Phinek
Użytkownik
Od: Warszawa Jelonki
Zarejestrowany: 01-09-2010
Posty: 78
WWW

Re: Śmierć FSO

Za to mamy coraz więcej firm powstałych w miarę niedawno:

Reserved
Gino Rosi
Solaris Bus & Coach
Pesa Bydgoszcz
...

Szkoda tylko, że nowe firmy boją się polskich nazw.

Offline

 

#19 24-02-2011 04:18:09

Max454
Użytkownik
Zarejestrowany: 23-09-2010
Posty: 44

Re: Śmierć FSO

Nie ma co się martwić. Niedługo w FSO będą budować takie fury!
http://www.wykop.pl/link/638781/mahindra-z-fso/


"Do piekiełka, na krwawy befsztyk"

Offline

 

#20 25-02-2011 19:49:15

Jordan
Użytkownik
Zarejestrowany: 03-09-2006
Posty: 730

Re: Śmierć FSO

Taaak, a wiecie co ? Ziemia na której stoi zakład FSO (100 hektarów mega ziemi) jest warta ponad 3 miliardy złotych ! Tak więc to mogła być jedna z przyczyn upadku bowiem Ukraińcy mogą nie wysilając się zarobić sporo kasy a maszyny produkcyjne (nie wiem czy nie też lakiernia za 200 mln dolarów !)  jak zaraz po wojnie pojadą na wschód do zakładu w Zaporożcu !
To ostatnie wieści a przyczyny istniały od przełomu lat 80-90 tych.
- brak własnej, rozpoznawalnej w Europie marki tak jak Skoda i Dacia co nie przynosiło prestiżu dla inwestorów
- brak własnego flagowego i popularnego modelu jakim była np. favoritka który byłby kartą przetargową dla inwestora który nie miałby wrażenia że inwestuje w pusty kibel tylko już ma zagwarantowane zyski z tego modelu
- brak profesjonalnego zaplecza techniczno-projektowego, myślano że można jechać całe życie na licencjach !
- gdy już coś się udało po godzinach zaprojektować to nie było pieniędzy mimo iż z samego eksportu 125p wpłynęło ponad miliard dolarów !
- brak biznes-planu, wszystko na chybil trafił !
A potem:
- nieudane negocjacje z Fiatem w sprawie UNO
- bankructwo Daewoo
i tak dalej.

Offline

 

#21 27-02-2011 09:48:02

Piorun
Użytkownik
Od: Pomorze
Zarejestrowany: 31-10-2006
Posty: 663

Re: Śmierć FSO

Jordan :

Taaak, a wiecie co ? Ziemia na której stoi zakład FSO (100 hektarów mega ziemi) jest warta ponad 3 miliardy złotych ! Tak więc to mogła być jedna z przyczyn upadku bowiem Ukraińcy mogą nie wysilając się zarobić sporo kasy a maszyny produkcyjne (nie wiem czy nie też lakiernia za 200 mln dolarów !)  jak zaraz po wojnie pojadą na wschód do zakładu w Zaporożcu !
To ostatnie wieści a przyczyny istniały od przełomu lat 80-90 tych.
- brak własnej, rozpoznawalnej w Europie marki tak jak Skoda i Dacia co nie przynosiło prestiżu dla inwestorów
- brak własnego flagowego i popularnego modelu jakim była np. favoritka który byłby kartą przetargową dla inwestora który nie miałby wrażenia że inwestuje w pusty kibel tylko już ma zagwarantowane zyski z tego modelu
- brak profesjonalnego zaplecza techniczno-projektowego, myślano że można jechać całe życie na licencjach !
- gdy już coś się udało po godzinach zaprojektować to nie było pieniędzy mimo iż z samego eksportu 125p wpłynęło ponad miliard dolarów !
- brak biznes-planu, wszystko na chybil trafił !
A potem:
- nieudane negocjacje z Fiatem w sprawie UNO
- bankructwo Daewoo
i tak dalej.

Po prostu brak prawdziwego PREZESA, albo kogoś z jajami i wizją!

No niestety, wiele firm w Polsce tak właśnie kończy, przez to, że na stanowiskach kierowniczych znajdują się niewłaściwi ludzie!


Pani Katarzyno... Wszystko pójdzie w zapomnienie, nawet premia jeszcze poleci, tylko trzeba załatwić ten egzamin dla syna.
Jak to załatwić ?

Offline

 

#22 01-11-2011 17:59:23

lukaszb1234@o2.pl
Użytkownik
Zarejestrowany: 21-06-2011
Posty: 104

Re: Śmierć FSO

Tydzień temu w Motorze był jednostronny artykuł z mapką co się gdzie znajduje . Proponuję kupić Classicauto z tego miesiąca  bo jest tam krótki  artykuł  pt. żegnamy fabrykę oraz artykuł o Polonezie 1500 na zdjęciach  w otoczeniu FSO . Jak to dobrze , że przynajmniej w Zmiennikach widać dwa pomieszczenia FSO .

Ostatnio edytowany przez lukaszb1234@o2.pl (01-11-2011 18:34:46)


http://www.nienacki.art.pl/galeria/ferr … ica_04.jpg

  Jedno życie , jeden wóz - tylko Polonez Caro Plus .

Offline

 

#23 04-11-2011 22:04:05

Piorun
Użytkownik
Od: Pomorze
Zarejestrowany: 31-10-2006
Posty: 663

Re: Śmierć FSO

[ i ] tyle w temacie. Serce się kraje jak człowiek patrzy na śmierć polskiej motoryzacji....


Pani Katarzyno... Wszystko pójdzie w zapomnienie, nawet premia jeszcze poleci, tylko trzeba załatwić ten egzamin dla syna.
Jak to załatwić ?

Offline

 

#24 26-11-2011 18:12:50

Pawel-FSO
Użytkownik
Od: N54,25 E18,65
Zarejestrowany: 12-11-2008
Posty: 23

Re: Śmierć FSO

Niestety, o fabryce FSO można już zapomnieć. Wszystko "co lepsze" zostało już wywiezione. Zdjęcia zrobione we wrześniu b.r.

https://lh5.googleusercontent.com/-33C30wbdAKg/Tn8D27JuYxI/AAAAAAAAARs/496qrnfcntg/s640/DSC05742.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-DbqpL-sF7wY/Tn8Eg7v9QOI/AAAAAAAAARw/AkWHdu5GF7c/s640/DSC05750.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-AeZ4kO8q03c/Tn8C3Hqbz6I/AAAAAAAAARg/CW53hIrfdVA/s640/DSC05736.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-4bHOiq79kPU/Tn8DZ8OICzI/AAAAAAAAARk/_FmZKJkj8Ks/s640/DSC05738.JPG

Jeszcze trochę i "z FSO mówię" będzie całkowicie niezrozumiałe.

Pozdrawiam
Paweł


"Do rzeczy proszę. Referujcie waszą sprawę bez ozdobników. Nie jestem na czasie więc mi go nie zabierajcie"

Offline

 

#25 26-11-2011 18:43:48

Piorun
Użytkownik
Od: Pomorze
Zarejestrowany: 31-10-2006
Posty: 663

Re: Śmierć FSO

TO teraz ta wspaniała fabryka tak wygląda ????????????? :-o Przecież to jakaś ruina!! Czy tam produkowano samochody marki  daewoo ???


Pani Katarzyno... Wszystko pójdzie w zapomnienie, nawet premia jeszcze poleci, tylko trzeba załatwić ten egzamin dla syna.
Jak to załatwić ?

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson