Przejdź na główną stronę serwisu
Nie jesteś zalogowany.
Co myslicie i w jakich okolicznosciach sie dowiedzieliscie o upadku FSO? Ja juz dawno wiedzialem ze fabryka chyli sie ku upadkowi lecz w piatek obejrzalem na youtubie ten film http://www.youtube.com/watch?v=00DNbx_o3VQ i w opisie przeczytalem ze 6 11 bedzie stypa pod brama zakladu lecz nie wiedzialem ze na taka skale dopiero w poniedzialek 7 obejrzalem w raporcie turbo materrial z pod bram i wywiad m in z Włodzimierzem Selem a pozniej byly legendy prl ktore jeszcze bardziej mnie dobily w nich bylo o zlomowiskach i parkingach policyjnych gdzie pokazali zlomowanie FSO Poloneza Caro po tym nie moglem dojsc do siebie
ps. zazwyczaj jak pisze to jestem przyzwyczajony do pisania wszystkiego z malej ale tu wypadaloby z szacunku nazwy wlasne napisac z duzej
Offline
Moim zdaniem jedną z największych porażek współczesnej Polski jest to, że nie mamy swojej marki samochodu. Czesi zachowali Skodę, Rumuni Dacię, Serbowie Zastavę, a u nas mimo bogatych tradycji wszystko sprzedaliśmy Włochom, Niemcom, Francuzom, Koreańczykom, Ukraińcom itd. Dopuszczenie do upadku FSO to już totalna kompromitacja.
Offline
tak naprawde z marek ktore podales to wszystkie (oprocz skody) wrocily do swych licencjonodawcow dacia do renault a zastawa do fiata i jescze lada ktora jest sama i niezle sie trzyma dobrze ze chociarz fsm i obrfsm ( osrodek badawczo rozwojowy dla fabryki samochodow malolitrazowych Bosmal) chronia naszego honoru produkujac co prawda nie nasze ale zawsze cos fiaty pandy 2 fiaty 500 i lancie ypsilon 3 miejmy nadzieje ze kochane FSO odzyje i w ostatniej chwili pojawi sie jakis inwestor chociaz szansa jest 1%
Offline
No dobra kompromitacja ale czyja ??? Wydaje mi się, że państwa! Dobry inwestor, z Niemiec albo jeszcze lepiej z Japonii postawiłby ten zakład na nogi, no ale my wybraliśmy Koreańczyków... Pełna, uczciwa prywatyzacja na początku lat 90-tych oraz dobry inwestor, a historia potoczyła by się inaczej...
Offline
to fso upadlo ??? pierwsze slysze. a podobno chevrolety caly czas tam robia, wiec chyba jakso zyje
Ostatnio edytowany przez WRC (18-11-2010 22:23:39)
Offline
bokser :
Moim zdaniem jedną z największych porażek współczesnej Polski jest to, że nie mamy swojej marki samochodu. Czesi zachowali Skodę, Rumuni Dacię, Serbowie Zastavę, a u nas mimo bogatych tradycji wszystko sprzedaliśmy Włochom, Niemcom, Francuzom, Koreańczykom, Ukraińcom itd. Dopuszczenie do upadku FSO to już totalna kompromitacja.
alez mamy polskie marki !!! terenowka honker, i sportowy leopard, ktorym jezdzi podobno sam krol szwecji !!!
wiec tragicznie nie jest, ale zle jest
Offline
WRC :
to fso upadlo ??? pierwsze slysze. a podobno chevrolety caly czas tam robia, wiec chyba jakso zyje
to prawda ale tylko do marca i nie wiadomo co dalej
Offline
Balcerowicz wmówil polakom że to wszystko było be
Sprzedali na zachód lub oddali za bezcen.
Popatrzmy na diorę gdzie chcieli produkować i nie dawali się
tam był technikum elektroniczno-radiowe
masa ludzi
dobry sprzęt
a jednak udupili
Offline
Kuśmider Zenon :
Balcerowicz wmówil polakom że to wszystko było be
Sprzedali na zachód lub oddali za bezcen.
Popatrzmy na diorę gdzie chcieli produkować i nie dawali się
tam był technikum elektroniczno-radiowe
masa ludzi
dobry sprzęt
a jednak udupili
Nie wytrzymali konkurencji z zachodnimi i dalekowschodnimi firmami produkującymi sprzęt elektroniczny.
Offline
wypada tylko odmowic "wieczny odpoczynek racz FSO dać panie..." dziś zjezdza ostatni chevrolet aveo dziekujemy zwiazkom zawodowym za zniszczenie tak wspanialej fabryki zamiast vw chcielisce daewoo to teraz macie mozecie sobie palic opony przed sejmem
Offline
U nas po upadku komuny zakłady padają jak muchy. FSO i tak utrzymało się długo [']
Offline
Bo za komuny były zakłady budowane wedle następujących wytycznych:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … Fz8#t=285s
Kto normalny buduje fabrykę silników okrętowych z dala od morza (Poznań) Hutę z dala od rudy i węgla (prawdziwie piastowskie miasto Stetin)... itd...
Jest jeszcze wiele zakładów, które musi upaść, bo ich bezsens występuje od chwili wmurowania kamienia węgielnego.
Offline
Piszesz farmazony typowe dla wyznawców Balcerowicza.
Gdyby to był jedyny klucz wg którego upadają zakłady to byłoby naprawdę super.
i krytykując umiejscowienie huty w Szczecinie się tylko kompromitujesz bo tak się składa że to Niemcy ją tam umieściły. Zakłady Cegielskiego to też tradycja siegająca czasów przed wojennych więc co ma piernik do wiatraka ?
Offline
Cegielski to ma tradycje ... w robieniu sprzętu rolniczego, a nie silników okrętowych.
Za komuny zniszczono dorobek PZInż, zniweczono pomysły prof. Ebermana zaś Czochralskiego wypieprzono z Politechniki...
Efekt jest taki, że zamiast poprawiać swoje konstrukcje kupowaliśmy obce licencje.
Przedwojenne silniki o mocy do 300 KM nie miały przez długi czas sobie równych (silniki Ebermana)
Zaś metoda Czochralskiego cały świat produkuje monokryształy jako materiał do procesorów...
Jest jeszcze wiele komunistycznego zła, które na nas ciąży.
PS. FSO i Huta Warszawa miały sprawić by Warszawa była bardziej robotnicza, tak samo jak Nowa Huta pod Krakowem.
Offline
Phinek :
Efekt jest taki, że zamiast poprawiać swoje konstrukcje kupowaliśmy obce licencje.
Musielismy bo po primo nie było nas stać na wprowadzenie własnych konstrukcji secondo nawet jakby kasa sie znalazła to by nam ruskie zabroniły (kochany wielki brat) tak jak chociażby było z polskim fiatem 125p nie pozwolili nam bo bysmy mieli lepsze auto od ich lady
Offline
Tak apropo tego wszystkiego:
http://finanse.wp.pl/kat,104596,title,P … omosc.html
Offline
Nie ma co się martwić. Niedługo w FSO będą budować takie fury!
http://www.wykop.pl/link/638781/mahindra-z-fso/
Offline
Taaak, a wiecie co ? Ziemia na której stoi zakład FSO (100 hektarów mega ziemi) jest warta ponad 3 miliardy złotych ! Tak więc to mogła być jedna z przyczyn upadku bowiem Ukraińcy mogą nie wysilając się zarobić sporo kasy a maszyny produkcyjne (nie wiem czy nie też lakiernia za 200 mln dolarów !) jak zaraz po wojnie pojadą na wschód do zakładu w Zaporożcu !
To ostatnie wieści a przyczyny istniały od przełomu lat 80-90 tych.
- brak własnej, rozpoznawalnej w Europie marki tak jak Skoda i Dacia co nie przynosiło prestiżu dla inwestorów
- brak własnego flagowego i popularnego modelu jakim była np. favoritka który byłby kartą przetargową dla inwestora który nie miałby wrażenia że inwestuje w pusty kibel tylko już ma zagwarantowane zyski z tego modelu
- brak profesjonalnego zaplecza techniczno-projektowego, myślano że można jechać całe życie na licencjach !
- gdy już coś się udało po godzinach zaprojektować to nie było pieniędzy mimo iż z samego eksportu 125p wpłynęło ponad miliard dolarów !
- brak biznes-planu, wszystko na chybil trafił !
A potem:
- nieudane negocjacje z Fiatem w sprawie UNO
- bankructwo Daewoo
i tak dalej.
Offline
Jordan :
Taaak, a wiecie co ? Ziemia na której stoi zakład FSO (100 hektarów mega ziemi) jest warta ponad 3 miliardy złotych ! Tak więc to mogła być jedna z przyczyn upadku bowiem Ukraińcy mogą nie wysilając się zarobić sporo kasy a maszyny produkcyjne (nie wiem czy nie też lakiernia za 200 mln dolarów !) jak zaraz po wojnie pojadą na wschód do zakładu w Zaporożcu !
To ostatnie wieści a przyczyny istniały od przełomu lat 80-90 tych.
- brak własnej, rozpoznawalnej w Europie marki tak jak Skoda i Dacia co nie przynosiło prestiżu dla inwestorów
- brak własnego flagowego i popularnego modelu jakim była np. favoritka który byłby kartą przetargową dla inwestora który nie miałby wrażenia że inwestuje w pusty kibel tylko już ma zagwarantowane zyski z tego modelu
- brak profesjonalnego zaplecza techniczno-projektowego, myślano że można jechać całe życie na licencjach !
- gdy już coś się udało po godzinach zaprojektować to nie było pieniędzy mimo iż z samego eksportu 125p wpłynęło ponad miliard dolarów !
- brak biznes-planu, wszystko na chybil trafił !
A potem:
- nieudane negocjacje z Fiatem w sprawie UNO
- bankructwo Daewoo
i tak dalej.
Po prostu brak prawdziwego PREZESA, albo kogoś z jajami i wizją!
No niestety, wiele firm w Polsce tak właśnie kończy, przez to, że na stanowiskach kierowniczych znajdują się niewłaściwi ludzie!
Offline
Tydzień temu w Motorze był jednostronny artykuł z mapką co się gdzie znajduje . Proponuję kupić Classicauto z tego miesiąca bo jest tam krótki artykuł pt. żegnamy fabrykę oraz artykuł o Polonezie 1500 na zdjęciach w otoczeniu FSO . Jak to dobrze , że przynajmniej w Zmiennikach widać dwa pomieszczenia FSO .
Ostatnio edytowany przez lukaszb1234@o2.pl (01-11-2011 18:34:46)
Offline
[ i ] tyle w temacie. Serce się kraje jak człowiek patrzy na śmierć polskiej motoryzacji....
Offline
Niestety, o fabryce FSO można już zapomnieć. Wszystko "co lepsze" zostało już wywiezione. Zdjęcia zrobione we wrześniu b.r.
Jeszcze trochę i "z FSO mówię" będzie całkowicie niezrozumiałe.
Pozdrawiam
Paweł
Offline
TO teraz ta wspaniała fabryka tak wygląda ????????????? :-o Przecież to jakaś ruina!! Czy tam produkowano samochody marki daewoo ???
Offline