Przejdź na główną stronę serwisu
Nie jesteś zalogowany.
YACEK :
Silnik 2.0 DOHC z wtryskiem + LPG ;) od fiata 132 Argenta. Katalogowo ok 122 KM.
Gaz II generacji. Ładnie to musiało strzelać :)
Offline
Kolega nie jeździł nim na gazie.
Offline
YACEK :
Kolega nie jeździł nim na gazie.
I bardzo dobrze robił :) Chyba się domyślam kogo było to auto.. :)
Offline
To było auto kolegi na Z. Też jeździ w BMWC.
Offline
YACEK :
To było auto kolegi na Z. Też jeździ w BMWC.
Myśleliśmy o tej samej osobie :)
Offline
Na to pytanie zapewne będę musiał i tak szukać odpowiedzi u komendanta ruchu, znającego dobrze przepisy, ale warto spróbować. Odnośnie "skasowania" bocznych kierunkowskazów. Usłyszałem opinię, że samochód bez bocznych migaczy może mieć problem z dopuszczeniem do ruchu z powodu zmienionych kilka lat temu przepisów, wg których samochód musie mieć w obrysie właśnie boczne kierunkowskazy. Czy ktoś się orientuje, jak to wygląda?
Offline
A propos replik, oto co znalazł jeden z członków forum Knight Rider w Krakowie (po kliknięciu trzeba chyba zejśc trochę w dół):
http://www.knight-rider.pl/forum/viewto … 9370#49370
;)
Ostatnio edytowany przez Pleban (04-05-2011 17:07:27)
Offline
Gryszaq :
Na to pytanie zapewne będę musiał i tak szukać odpowiedzi u komendanta ruchu, znającego dobrze przepisy, ale warto spróbować. Odnośnie "skasowania" bocznych kierunkowskazów. Usłyszałem opinię, że samochód bez bocznych migaczy może mieć problem z dopuszczeniem do ruchu z powodu zmienionych kilka lat temu przepisów, wg których samochód musie mieć w obrysie właśnie boczne kierunkowskazy. Czy ktoś się orientuje, jak to wygląda?
Gryszaq myślę, że wizyta na solidnej i pewnej stacji diagnostycznej i miła pogawędka z diagnostą powinna rozwiązać Twoje wątpliwości.
Po prostu zapytasz się diagnosty, czy możesz pozbyć się bocznych kierunkowskazów.
Offline
Coraz ciężej będzie zbudować tą jedyną prawdziwą replikę...
Offline
Dokładnie Piorun już nie będzie takiej 1313 ehh :(
Offline
Panowie spokojnie spokojnie. Skąd nagle się wzięło stwierdzenie "Dokładnie Piorun już nie będzie takiej 1313 ehh :(".
Dziś doszliśmy do wniosku, że zakładamy listwy tylko na drzwi. Już szukam tej starszej wersji, ze srebrną metalową podkładką. Szukam również starej wersji felg z łapkami na dekle, które pomaluję na jasno-szaro.
Mam już również kolejny nieodłączny element 1313:
http://imageshack.us/photo/my-images/33/zdj1112b.jpg/
Btw - chyba wykonawca mojego remontu trochę nawalił z zimą... Przez całą zimę samochód stal u niego w garażu. Ostatnio okazało się niedawno, że sprzęgło się "scaliło". Czy przyrdzewiało, czy co tam się stało.. To raczej oznacza, że samochód przez kilka miesięcy nie był odpalany, co by z resztą potwierdzał brak wody w chłodnicy przy wizycie z mojego filmiku posty wyżej. Martwi mnie w takim razie stan silnika... Słyszałem, że po tak długom postoju przy pierwszym starcie tłoki i cylindry strasznie dostają po dupie. Nie widzi mi się czekanie na niego kilka tygodni dłużej, jeśli się okaże, że cokolwiek z części mechanicznej wymaga naprawy. Już to sprzęgło możliwe, że wymaga wybebeszenia skrzyni biegów..
Ostatnio edytowany przez Gryszaq (06-05-2011 15:46:09)
Offline
Gryszaq :
Panowie spokojnie spokojnie. Skąd nagle się wzięło stwierdzenie "Dokładnie Piorun już nie będzie takiej 1313 ehh :(".
Dziś doszliśmy do wniosku, że zakładamy listwy tylko na drzwi. Już szukam tej starszej wersji, ze srebrną metalową podkładką. Szukam również starej wersji felg z łapkami na dekle, które pomaluję na jasno-szaro.
Mam już również kolejny nieodłączny element 1313:
http://imageshack.us/photo/my-images/33/zdj1112b.jpg/
Btw - chyba wykonawca mojego remontu trochę nawalił z zimą... Przez całą zimę samochód stal u niego w garażu. Ostatnio okazało się niedawno, że sprzęgło się "scaliło". Czy przyrdzewiało, czy co tam się stało.. To raczej oznacza, że samochód przez kilka miesięcy nie był odpalany, co by z resztą potwierdzał brak wody w chłodnicy przy wizycie z mojego filmiku posty wyżej. Martwi mnie w takim razie stan silnika... Słyszałem, że po tak długom postoju przy pierwszym starcie tłoki i cylindry strasznie dostają po dupie. Nie widzi mi się czekanie na niego kilka tygodni dłużej, jeśli się okaże, że cokolwiek z części mechanicznej wymaga naprawy. Już to sprzęgło możliwe, że wymaga wybebeszenia skrzyni biegów..
No to pojawia się kolejny problem w budowie "naszej" wspaniałej repliki. Też mnie zmartwiło to co napisałeś. Jeśli sprzęgło było w dobrym stanie i się skleiło to trzeba je "urwać" tzn. odkleić. Trzeba wciskać i puszczać sprzęgło oraz pchać samochód na wyłączonym silniku. Jak byłem dzieciakiem to ojciec kiedyś przeprowadzał taką operację w naszym maluchu. Wszystko potem było ok ze sprzęgłem, nic się nie uszkodziło.
Jeśli chodzi o silnik to zanim go odpalisz należy wykręcić świece zapłonowe przeczyścić je i ustawić odpowiednie przerwy. Przez otwory świec zapłonowych warto wtoczyć do wszystkich cylindrów za pomocą strzykawki trochę oleju silnikowego i kręcić ręcznie! wałem korbowym tak aby dobrze nasmarować cylindry. Jeśli solidnie wykona się te zabiegi to silnik nie powinien dostać po dupie :)
Naklejka super! Nówka tak jak w 1985 roku :)
Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie :)
Offline
Właśnie tak będziemy ruszać sprzęgło. Będzie trzeba w co najmniej 3 osoby. Co by nie patrzeć maluch 2 razy lżejszy ;)
Co do silnika to już i tak po ptakach, bo na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=b01qU__0EC0
..był właśnie odpalany po tej dłuższej przerwie. Ale w sumie to było tylko pół roku. Żeby on stał 5 i pół roku, to może i coś by tam mogło zalec w cylindrach. Sądząc po tym, że nadal pali na dotyk i pracuje ładnie, chyba jest wszystko ok. Gaźnik i świece ma dobrze ustawione. Co prawda to było robione rok temu, ale co tam mogło się rozregulować, jak zdążyłem najeździć ledwie 3000km. Zwłaszcza, że pracuje równo, to nie po co pchać tam łap jak na razie. Już jako 1313 i tak pojadę do swojego mechanika na oględziny techniczne.
Ciekawa sprawa będzie z przeglądem.. Skończył mu się we wrześniu 2010, tuż przed odstawieniem. Wujek miał podejść z dowodem do mechanika, który by podbił za flaszkę, żeby nim nie jeździć nigdzie bez ważnego dopuszczenia do ruchu. Ale niestety.. nawet taki kolo "za flaszkę" nie podbije dowodu, jeśli jest taka przerwa od ostatniego badania technicznego. Pytałem w WK, co z tym fantem zrobić. Ale nawet tam mi babka powiedziała, że najmniej kłopotu będzie, jeśli nielegalnie podjadę do stacji kontroli. A jak policja zatrzyma, to raczej się z nimi dogadam ...zwłaszcza jadąc żółtą, błyszczącą 1313 z kilkudniowym lakierem :D A tak WK musi mi wydać jednodniowy dowód, blachy itp itd.
PS Na filmiku jest jeszcze z tyłu prostokątna tablica. Ale ta już jest w WK a ja czekam na zamówiony kwadrat :D.
PS2 Co z emblematem 125p? Moim zdaniem to już jest na tyle nieistotny szczegół, że chyba można zostawić. Zwłaszcza, że patrząc od tyłu, wydech będzie "polonezowski", więc i tak będzie nie halo, a z tym niestety nie mogę nic zrobić, a przynajmniej nie ma sensu. I tak zmiana koloru to już baardzo ponadprogramowa robota. No i kolor tablicy rejestracyjnej dający inny efekt wizualny, niż stare, czarne blachy. A tak przynajmniej będzie wiadomo, która to wersja Fiata. ...albo FSO, bo w dowodzie jest wpisane tylko "FSO 1500".
PS3 Ciekawostka - do czego służą również niektóre elementy ze 125p. :D
http://www.youtube.com/watch?v=m2qPrcCNsXA
http://www.youtube.com/watch?v=MKcB4axkjpM
Ostatnio edytowany przez Gryszaq (06-05-2011 22:06:29)
Offline
Serce się kraje. Niektórzy się nie znają i myślą, że jak nie będa odpalać samochodu przez zimę, to oszczędzą. A jest odwrotnie. Ale żeby mechanik tak postąpił...
Ostatnio edytowany przez Pleban (07-05-2011 05:42:36)
Offline
Też trochę tego nie rozumiem, ale nie będę się z nim kłócił...
HA! I mam kolejny element niezbędny do 1313. A dokładnie będę miał.:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1589984268
Tylko błagam, niech nikt z tego forum nie sprzątnie mi go z przed nosa! ...i nie podbije ceny ;p
Offline
Kiedys mozna bylo zrobic tak, ze jak auto nie mialo przegladu, oddawalaes swoje tablice, brales czerwone tablice i pozwolenie czasowe, placiles 40 PLN i jechales na przeglad. Po zrobieniu przegladu wracales do WK, gdzie oddawales swistek z przegladu, czerwone tablice i dostawales w zamian swoje. Babka chyba wbijala przeglad w dowod, albo jakos tak...
Mowa o takich tablicach...
Offline
Przecież tak napisałem:
"A tak WK musi mi wydać jednodniowy dowód, blachy itp itd."
I dalej można, a raczej powinno się tak zrobić. Ale skoro nawet babka w WK mi powiedziała, że prościej i lepiej będzie dla mnie podjechać "nielegalnie" to i tak zrobię. Z resztą stacja kontroli jest rzut beretem od warsztatu, w którym jest wykonywany remoncik.
Offline
Gryszaq :
Też trochę tego nie rozumiem, ale nie będę się z nim kłócił...
HA! I mam kolejny element niezbędny do 1313. A dokładnie będę miał.:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1589984268
Tylko błagam, niech nikt z tego forum nie sprzątnie mi go z przed nosa! ...i nie podbije ceny ;p
myslisz, ze kogos taki pordzewialy rzęch zainteresowałby zeby go sprzatnac ???
Offline
WRC :
Gryszaq :
Też trochę tego nie rozumiem, ale nie będę się z nim kłócił...
HA! I mam kolejny element niezbędny do 1313. A dokładnie będę miał.:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1589984268
Tylko błagam, niech nikt z tego forum nie sprzątnie mi go z przed nosa! ...i nie podbije ceny ;pmyslisz, ze kogos taki pordzewialy rzęch zainteresowałby zeby go sprzatnac ???
No fakt jest trochę złachany ale to przecież pamiątka i to nie byle jaka z epoki PRL-u :)
Gryszaq zamierzasz odnawiać jakoś to cudo ???
Pozdrawiam.
PS. Napisz jak tam sprzęgło.
Offline
"Gryszaq zamierzasz odnawiać jakoś to cudo ??? "
Jeszcze nie wiem, się zobaczy. Ale aż tak tragicznie nie wygląda. Z resztą ten z 1313 też był poobijany. W sumie jest tylko jedno krótkie ujęcie i to z niebieskiej, ale co trzeba widać ;) Ważne, że będzie taki trzeba.
Jak się dowiem, co ze sprzęgłem, od razu napiszą.
I jeszcze pytanie. Z czego można zrobić, czy gdzie dostać antenę, o ile się nie mylę do radia, którą to można było zobaczyć na szybie drzwi kierowcy?
Ostatnio edytowany przez Gryszaq (07-05-2011 22:31:56)
Offline
Najprędzej też chyba na allegro. Pamiętam czasy jak ten gadżet jeździł na prawie każdej szybie, wtedy to bez problemu w sklepie, albo na giełdzie :)
Offline
Skoro tak to popytam w sklepach niewielu już sklepach FSO. Choć w Gdańsku są 2 bardzo dobrze zaopatrzone. W jednym z nich - na biskupiej górce - mają nawet przedni błotnik do 125p na sprzedaż.
Offline
Gryszaq :
Skoro tak to popytam w sklepach niewielu już sklepach FSO. Choć w Gdańsku są 2 bardzo dobrze zaopatrzone. W jednym z nich - na biskupiej górce - mają nawet przedni błotnik do 125p na sprzedaż.
Cudownie, że jeszcze istnieją takie sklepy, gdzie można kupić części do naszych polskich samochodów. Ciekawe jak długo będą istnieć... :/
Offline