Przejdź na główną stronę serwisu
Nie jesteś zalogowany.
To było chyba marzenie każdego kierowcy w PRLu :)
Offline
ozesz qrde jaki zajebisty tuning !!! podobny do tego jak robi sie obecne tuningi
Offline
O kurde dzięki!!Chciałem taki zobaczyć :) Masz więcej?
Offline
Marzeniem była Syrena Coupe - nigdy nie wprowadzona do produkcji.
A ulica Stalingradzka... znak czasów !
Offline
hah ja dzisiaj w krakowie widzialem taka rajdowke fiacika !!! obklejony jak z rajdu monte carlo z lat 70.
Offline
W drugiej połowie lat 70-tych w Zakładzie Sportu FSO kierowanym przez znakomitego rajdowca Andrzeja Jaroszewicza powstała wyczynowa wersja samochodu PF 125p, oznaczona jako "GTJ". W samochodzie tym zastosowano silnik pochodzący z montowanego w Polsce PF 132p , który miał 2000cm3 pojemności i moc 112 KM przy 5600 obr/min. Wystarczało to do rozpędzenia ważącego zaledwie 850kg wozu do 185km/h.
Powstał w jednym egzemplarzu, po pewnym czasie został przerobiony na wersję wyścigową z 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1840 cm3 i mocy 198 KM przy 7400 obr/min. To monstrum potrafiło rozpędzać się do 210 - 240 km/h (w zależności od przełożenia).
Oprócz tego powstało też kilka (?) samochodów "cywilnych" z silnikiem 2000cm3, miały dużo plastikowych spojlerów, dodatków i wlot powietrza na masce z napisem 2000 GTJ.
Wybacz Piorun ale ta wersja którą ja zaprezentowałem na tym forum (198 KM) jest dwa razy mocniejsza od przez Ciebie przedstawionych...
Offline
autovidol :
"Znakomitego rajdowca Andrzeja Jaroszewicza"
Moim zdaniem Andrzej Jaroszewicz nie był aż tak znakomitym kierowcą rajdowym jak to przedstawiłeś. Nie użyłbym tego słowa " znakomity"! Owszem był dobry i odnosił także sukcesy w imprezach na zachodzie, jednak w tym czasie Polska miała kierowcę rajdowego o dużo!!! większym formacie, który był bardziej utytułowany niż Jaroszewicz. Chodzi o Sobiesława Zasadę!
autovidol :
Wybacz Piorun ale ta wersja którą ja zaprezentowałem na tym forum (198 KM) jest dwa razy mocniejsza od przez Ciebie przedstawionych...
Wydaje mi sie, że coś mało szczegółów przedstawiłeś jeśli chodzi o te samochody! Gdzie jakieś fotki, szczegóły techniczne, parametry silników, przeniesienia napędu itp. ???
Offline
Autovidol mógbyś przedstawić jakiś ciekawy prospekt z tymi fiatami ;)
Offline
Offline
Offline
wiem tyle o tym prototypie co napisałem, zresztą z polskich aut interesują mnie jedynie Warszawy, zwłaszcza model 210 i Ghia, w głębsze dyskusje moge się wdawać o mercedesach W114/115 i W123, aha, podobał mi sie jeszcze wyścigowy Polonez Stratos (V6 285 KM, 2418 ccm,cztery wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory/cylinder, trzy podwójne gaźniki Weber średnica gardzieli 48mm, 6 s do 100 km/h, skrzynia 5 manual - przełożenia można było zmienić w ciągu kilku minut)
Offline
Fotek nie widac na forum, tylko jakies dziwne linki. A jeśli chodzi o Poloneza Stratos to już legenda...
Zapraszam wszystkich zainteresowanych na stronę:
http://www.stratopolonez.pl/
Offline
to dziwne, bo u mnie widać obydwie foty
Offline
U mnie też.
Offline
U mnie także widać
Offline
Spoko teraz jest juz OK! ;)
Offline
Fiat-a o którym Autovidol napisał można zobaczyć i poczytać o nim na stronie:www.polskie-auta.pl Oprócz fotek zamieszczonych wyżej jest fota cywilnej wersji Fiata 2000...szukam takiego gdyż wiem,że ok 50 egzemplarzy wykonano.
Offline
Maaciass :
Fiat-a o którym Autovidol napisał można zobaczyć i poczytać o nim na stronie:www.polskie-auta.pl Oprócz fotek zamieszczonych wyżej jest fota cywilnej wersji Fiata 2000...szukam takiego gdyż wiem,że ok 50 egzemplarzy wykonano.
ja życzę powodzenia, ciekawi mnie też czy gdzieś jest jeszcze wersja 1,6 D
Offline
Dzięki pewno sie przyda bo łatwo nie będzie.Co do 1.6 D to moim zdaniem szukać można,ale tylko w obrębie Warszawy gdyż kilka zmontowanych fiatów śmigało po drogach.A wszystkie egzemplarze diesla jak znam ówczesne realia otrzymali albo pracownicy FSO albo jacyś Dygnitarze.PS:Jeden egz 2.0 znalazłem na złomie ale był w opłakanym stanie więc nie warto było porywać sie z motyką na słońce.
Offline