Przejdź na główną stronę serwisu
Nie jesteś zalogowany.
Podczas licytacji stoi i jest sprzedawany drugi żółty samochód. Może to jest drugi samochód, który grał 1313 w serialu. Podawane są numery seryjne silnika niewiem czy prawdziwe ? Może sie wzorowali na prawdziwych numerach. Pozdrawiam
Offline
To Fiat innego kierowcy WPT który ma kolor bahama.Ale może to 1313.Kto wie?
Offline
Taki drobny szczegół, że został zniszczony inny samochód jest to, że właściwa 1313 ma srebrne pióra wycieraczek. Wówczas, gdy Jacek i Kasia przyjeżdzają na licytację samochód ma czarne pióra wycieraczek. Podczas licytacji pierwszego samochodu Jacek podchodzi i opiera się o samochód kolegi jest to taki sam jak właściwa 1313 i pióra wycieraczek wydają się takie same jak w 1313.( nawet kolor) Prawdopodobne handlarz z Gniezna kupił właśnie ten uszkodzony samochód. Pamiętajmy, że to był tylko film i postacie grające w filmie nigdy nie byli taksówkarzami a samochody grały różne sytuacje.. Samochód, którym jeżdżą w filmie wcale nie był w tak złym stanie. Czerwona taksówka jest grana również przez dwa inne samochody. -Lusterka boczne.
Myślę, że to dobry trop w poszukiwaniu właściwej 1313 jaki należało by się dowiedzieć co stało się z drugim samochodem a ktoś kto ma dostęp do numerów w wydziale komunikacji sprawdził autentyczność podawanych podczas pierwszej licysacji przez Staśka. Pozdrawiam
Offline
Kolejny szczegół na potwierdzenie tego jest taki , że przez szybę widać kawałek naklejki NGK.
Offline
Ja bym mógł sprawdzić te numery, tylko czy mnie przyjmą tam?
Offline
Tez zastanawialem sie nad tym czy ten Fiat o ktorego sie opiera Jacek w trakcie licytacji to nie jest wlasciwe 1313. Aut na pewno bylo kilka, mowila o tym Ewa Blaszczyk, ze bylo drugie auto na wypadek jakby pierwsze dalo ciala. Tak wiec "wciry" dostalo ktores z nich :-)
Offline
Jestem przekonany że uszkodzony został ten który najczęściej występował w serialu.
Miał trzy cechy charakterystyczne dość niskie zawieszenie w porównaniu do fiata którym Krashan i Kuśmider wyjeżdżają z lasu i jadą do Kutna. Brak listewek i znaczka licencji na przednich błotnikach (ten z Kutna miał i znaczek i listewki). Trzecią cechą jest charakterystyczny ślad bitexu na dole tylnego błotnika.
Acha... ten z Kutna miał z tyłu prostokątną tablicę rejestracyjną.
Proponuję się przyjrzeć :)
Dla ułatwienia dodam że fiat z Kutna występuje w 14 odcinku. Dwie panie wsiadają na Ursynowie do fiata z listewkami na błotnikach a wysiadają na Grokoskiej :) z fiata bez listewek czyżby odpadły po drodze :)
Ale przynajmniej przykręcili kwadratową tablice.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No proszę przyjrzałem się jeszcze raz i zauważyłem ze znaczek na atrapie chłodnicy w tym z Kutna jest od nowszego modelu czyli nie chromowany a w tym z Grokoskiej jest chromowany.
Ostatnio edytowany przez YACEK (08-07-2008 14:43:10)
Offline
tez myslalem nad tym biteksem...
Offline
Albo to mógł być ten fiat co był w krzyku ciszy, bo ten w krzyku ciszy ma tłumik z prostą końcowką , oryginalna 1313 ma tłumik z zagiętą a ta co miała wybitą szybę też miała tłumik z prostą końcówką.
Offline
A taki bitex miał fiat bez chlapacza, oryginalna 1313 i ten bez tłumika.
Offline
W sumie tłumik to mogli wymienić z fabrycznego (zagięty) na rzemieślniczy (prosty).
Tak samo z kołami, prawie w każdym odcinku są inne felgi, raz szare, raz czarne, raz brudne.
Jestem pewien ze fiat bez listewek na błotnikach był jeden, ponieważ nie produkowano takich bez listewek albo miały wszystkie albo wcale nie miały ani na drzwiach ani na błotnikach.
W tym przypadku ich brak może świadczyć o przeprowadzonych naprawach nadwozia (wymiana błotników).
Prawdopodobieństwo dwóch takich egzemplarzy w jednym filmie jest nie wielkie :)
Jeszcze na tylnym pasie raz jest znaczek 125p, raz go nie ma.
Ostatnio edytowany przez YACEK (08-07-2008 19:21:06)
Offline
Coś czuję, że niebawem trzeba się będzie podjąć karkołomnego zadania - dokładnego obejrzenia i spisania wszystkich możliwych szczegółów żółtej 1313 w każdej scenie filmu. :)
Offline
Będzie trzeba!
A już myślałem że wszystkie tematy się wyczerpały.
Offline
Ja mam dużo szczegółów, np: to coś koło nalepki NGK z napisem castrol w 5 odc. jest na klapie od schowka w oryginalnej 1313 a w 4 odc. w 1313 bez chlapacza, wygiętą klapą tylną i krzywo odsuwającą się szybą to coś jest na podsufitce przy lusterku.2 przyklad: ten fiat co gra na ursynowie gdy wiezie krashana jest nowszy bo ma korbki od poloneza klamki tez od poloneza tapicerkę drzwi bez kieszeni fotel kierowcy bez dziur na zagłówki a pasażera z dziurami, na atrapie inny znaczek. Szczególy mogę wymieniać w nieskończoność, wiec chyba trzeba będzie założyć nowy temat.
Albo rzucę przyklad ale nie dotyczący żółtej 1313.Czerwona 1313 na początku ma tapicerkę z jedną listwa chromowaną a jak wsiadją do wozu to ma tapicerkę na drzwiach od MRa.
A ten żólty fiat co ma tłumik rzemieślniczy grał na końcu 5 odcinka gdy byli na parkinku, to już wtedy tłumik był do wymiany(widać wyrażnie że koncówka zagięta jest ustawiona do góry i ma charakterystyczne szare matowe felgi pomalowane razem ze śrubami.
I jeszcze w oryginalnej 1313 tylne lewe drzwi się rozlatują( widać jak rawicz je otwiera gdy łapią gumę.)
Offline
Albo w tej co miała na początku dekle i co wiozła ekspres ma pobite lusterko i wyżej zamocowane, wykrzywiony bat anteny do tyłu, skrzypiące drzwi kierowcy, bitex na tylnym błotniku jest normalnie nie tak jak w oryginalnej i lwy chlapacz jest takiej samej długości co drugi, bo w oryginalnym 1313 to lewy chlapacz ciąga się po ziemi.
Ostatnio edytowany przez Stasiek (10-07-2008 14:16:15)
Offline
No i gdy Krashan z tyłu kombinuje z brzytwą to widać rozcięta tapicerkę na drzwiach. Tak jakby tę brzytwę najpierw wypróbował :)
Offline
Nie to inny pasażer rozciął jak wiózł uprząż na słonia :)
Offline
w oryginalnej 1313 tylne lewe drzwi się rozlatują( widać jak rawicz je otwiera gdy łapią gumę.) Nie rozlatuja, nie rozlatuja!!! Podnies dowolny bok Fiata lub wypusc powietrze z kol ktorejs ze stron (lewa, prawa - przod ,tyl). Potem nacisnij klamke i (zaleznie od tego, czy jestes na zewnatrz czy tez w srodku auta) sprobuj otworzyc drzwi ;))) Jakies pytania ?
Ostatnio edytowany przez williams82 (23-09-2008 14:20:14)
Offline
A co mają wspólnego z tym koła?
Offline
Williams82 ma rację !
Wystarczy obniżyć jeden z punktów podparcia i na nadwozie działają naprężenia poprzeczne które chwilowo zmieniają geometrię karoserii. Czyli jeśli wjedziemy jednym kołem na krawężnik i otworzymy drzwi to szczególnie w starych samochodach takich jak 125p, mogą wystąpić problemy z otwarciem bądź zamknięciem drzwi w ekstremalnych wypadkach przy dość wyeksploatowanym nadwoziu mogą pęknąć szyby.
Na politechnice zrobili kiedyś doświadczenie z tico. Zostawili ten cud techniki koreańskiej na noc z otwartymi wszystkimi drzwiami a przednim kołem wjechali na krawężnik. Rano okazało sie że dwoje z czterech drzwi nie chciało się zamknąć :)
Ostatnio edytowany przez YACEK (25-09-2008 17:55:51)
Offline
Nie tylko stare samochody tak mają. W nowej Skodzie Octavii, po wjechaniu na krawężnik widać było gołym okiem odkształcenia między krawędziami klapy bagażnika a resztą, nie trzeba było nawet nic otwierać.
Offline
we fiacie, ktorym jezdze natomiast jest taka sytuacja, ze jak stoi pod gore to przedni pas kierowcy sie nie da pociagnac nie wiem czy to domena fiatow, ale dziwne to jest szczerze mowiac
Offline
Z kolei gdy miałem okazję przejechać się maluchem '78, to nie chciał wchodzić wsteczny, gdy trzymałem hamulec (na równym terenie). Prawdopodobnie gdy hamulec się puściło, wóz stoczył się te ćwierć centymetra i wsteczny wtedy "zatrybiał". Jakby nie było, to fajne uczucie kiedy samochód w ten sposób pokazuje swoją duszę :) Nowe tego nie mają.
Offline
Nigdy więej nie idę do WK.Poszedłem zapytałem się.I co? Wyśmieli mnie palanty.Mogłem podać tą stronę im i by się przekonali jełopy.
Offline
nie rozumiem... w zwiazq z czym to piszesz ??? i o czym mowa ???
Offline