Przejdź na główną stronę serwisu
Nie jesteś zalogowany.
Mało kto wie ale dziś jest 18 okrągła rocznica zakończenia produkcji Fiata 125p. :)
Offline
Kto z kolei wie, czym przez te 18 lat mogła się poszczycić Polska "motoryzacja"??? Ja przez ten czas dostrzegłem tylko Lanosa, Matiza - sygnowanych szacownym szyldem FSO, a także facelifting Fiata 126p który szczycił sie dosyc dobrym wzięciem w końcu lat 90.
Pozatym bryndza, kasza, kiszka, żenada że aż skręca.....
18 lat!!!!!!!!!
Offline
Ta bryndza, kasza, kiszka, żenada trwa mniej więcej od początku lat 80 tych. W 1983 zabrano licencję Fiata 125 i dalej można go było produkować pod nazwą FSO 125p. To już był szmelc na całego!
Ostatnio edytowany przez YACEK (30-06-2009 12:40:55)
Offline
Nie FSO 125p, tylko FSO 1300/1500 (zależy od silnika)
Offline
W roku 1983 wygasła licencja na produkję PF 125p, więc nazwę zmieniono na FSO 125. Końcowe egzemplarze były coraz gorzej wykonane. Gdy FSO straciło licencję wykorzystano tylko silnik 1500 (75 KM) do produkowania FSO 125. Stąd nazwa FSO 1500. Produkcja FSO 125 trwała 8 lat, do 1991 roku
Offline
Zapomniałem jeszcze o naszym Polonezie który przechodził szereg modyfikacji, które mialy go uwspółcześnić, choć kroki te, czynione były zawsze o 5-6 lat za poźno w stosunku do rynku motoryzacji.
Offline
Pod koniec lat 90-tych planowano przełożenie napędu na przód samochodu, ale w ogólnym rozliczeniu okazało się to nieopłacalne. Bryła poloneza była już mocno przestarzała i właściwe trzeba by zaprojektować całkiem nowe auto a na to kasy nie było.
Offline
apropos pol;onezów, to wczoraj wycofali ostatnie poldki ze służby w warszawskiej MO. Ale nie wiem czy wszystkie, czy tylko oznakowane radiowozy?
Offline
Poszły dosłużyć na prowincji.
Ja już od dawna nie widziałem w warszawie polonezów radiowozów, tylko te tajniackie.
Offline
Co się dziwić???
http://www.youtube.com/watch?v=Yze4mqUI … re=related
Offline
Made in POLAND! :(
Offline